WAKACJE PIRATA
Nad Jeziorami, Węgorzewo - organizator "Róża Wiatrów"
wiek uczestników: 9 - 13 lat
Zapraszamy Cię na kolonię na której nie tylko będziesz biegał przebrany za pirata po lądzie, ale poznasz smak żeglowania prawdziwym Jachem w zgranej pirackiej załodze!
Zapraszamy Cię do Węgorzewa nazywanego bramą Mazur. Miejscowość ta położona jest przy głównym szlaku żeglarskim Wielkich Jezior Mazurskich. Przez cały sezon pełno tu atrakcji: regaty, koncerty i festiwale szant, festiwal rockowy, festyny i inne imprezy. Nasz gościnny ośrodek położony jest na skraju miasta nad brzegiem jeziora Święcajty.
Uczestnicy nie muszą posiadać żadnego doświadczenia ani wiedzy żeglarskiej. Jedynym wymaganiem jest ukończenie 9 roku życia. Impreza nie wymaga żadnego przygotowania i nie stwarza żadnych szczególnych wymogów dotyczących zdrowia i kondycji.

Ramowy Program
Program realizowany jest z podziałem na podgrupy. Część osób żegluje, część uczestniczy w innych zajęciach. Podany program to założenia, których realizacja może ulec modyfikacji w zależności od pogody. Dotyczy to w szczególności programu realizowanego na wodzie.
Dzień 1
Przyjazd uczestników do Węgorzewa, zakwaterowanie. Spacer po okolicy, zapoznanie z terenem ośrodka oraz portem jachtowym i jachtami.
Dzień 2
„Pierwszy krok na wodzie” – sprawdzian umiejętności pływackich, klarowanie jachtów, zapoznanie się ze sprzętem ratowniczym oraz regułami bezpiecznego żeglowania.
Wspólne tworzenie i uroczyste wciągnięcie na obozowy maszt „pirackiej flagi”.
Piracka uczta - ognisko powitalne połączone z pieczeniem kiełbasek i pirackimi zabawami.
Dzień 3
Wycieczka piesza do Węgorzewa. Planowanie strategii zdobycia portu jachtowego oraz zamku krzyżackiego.
„Drugi krok na wodzie” – nauka sterowania.
„Liny i sznurki” – nauka wiązania węzłów.
Dzień 4
„Twierdza” – gra terenowa wzdłuż jeziora Święcajty.
Wycieczka na zabytkowy cmentarz z okresu I wojny światowej.
„Ukryty skarb” – zwiad nocny – poszukiwanie pirackiej skrzyni skarbów
Dzień 5
„Kolejny krok w wodzie” – nauka sterowania oraz obsługi żagli.
„Regaty wiosłowo - żaglowe” na jeziorze Święcajty.
Zajęcia z teorii – budowa jachtu.
Dzień 6
Wycieczka autokarowa do Parku Wodnego „Tropikana” w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach.
Zwiedzanie portu jachtowego w Mikołajkach i wioski żeglarskiej.
„Pirackie opowieści...” – poznanie pirackich zwyczajów, kodeksów, nauka śpiewania pirackich szant. Projektowanie strojów korsarskich.
Dzień 7
„Pirackie zawody” – rywalizacja w konkurencjach indywidualnych.
Mecz piłki wodnej – rywalizacja grupowa w wodzie.
Piracka uczta - ognisko.
Dzień 8
Wycieczka piesza do Węgorzewa, zwiedzanie kościoła św. Piotra i Pawła.
Rejs po jeziorze Mamry.
Konkurs aktorsko - wokalny
Dzień 9
Wycieczka autokarowa do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie oraz do Kwatery Głównej Hitlera w Gierłoży.
„Statek widmo” – konkurs plastyczny o tematyce żeglarskiej.
Dzień 10
Spływ wiosłowo - żaglowy do bunkrów hitlerowskich w Mamerkach – zwiedzanie.
„Moda piracka w krzywym zwierciadle” – pokaz mody przygotowanej przez uczestników.
Dzień 11
„Piracka olimpiada” – rywalizacja indywidualna w konkurencjach lekkoatletycznych.
Rozgrywki zespołowe: przeciąganie liny, bieg w workach, sztafeta z beczką prochu, strzelanie z samopału do celu, siatkówka, koszykówka, piłka nożna.
Konkurs na komiks „Moja piracka przygoda” - technika dowolna.
Dzień 12
„Ostatnie szlify na wodzie” – doskonalenie umiejętności żeglarskich.
„Śluby żeglarskie” – złożenie hołdu Neptunowi.
Test wiedzy o żeglarstwie – „O złotą szeklę”.
Dzień 13
„Ostatni krok na wodzie” – popisy umiejętności żeglarskich.
„Finał finałów” – finał rozgrywek zespołowych.
Pożegnalne ognisko – rozstrzygnięcie „Testu o złotą szeklę”, rozdanie nagród za umiejętności zdobyte podczas trwania obozu.
Dzień 14
Rozwiązanie obozu, wyjazd.
Co Zabrać
I. Rzeczy niezbędne:
piżama lub dres do spania, 2-3 ciepłe swetry, 2-3 pary spodni, 2 ciepłe koszule flanelowe, ciepła bielizna, (podkoszulki, getry), czapka wełniana, czapka przeciwsłoneczna, ubranie przeciwdeszczowe (sztormiak), przybory toaletowe, kosmetyki, ręczniki, obuwie (trampki, pionierki - obuwie musi być wygodne, na miękkiej, gumowej podeszwie) ubranie na upały (podkoszulki, krótkie spodenki, okulary przeciwsłoneczne). Gorszą bluzę, spodnie oraz buty do zajęć terenowych .
Dokumenty: legitymacja szkolna, karta obozowa.
II. Rzeczy niekonieczne lecz przydatne:
latarka, rękawiczki, sandałki, klapki, śpiewnik, gitara lub inny instrument, na którym grywasz.
III Rzeczy zbędne:
lekarstwa inne niż zalecone przez lekarza, prowiant w ilości dużo większej niż na podróż.
Zakwaterowanie
Ośrodek Wypoczynkowy „Zatoka Kal”. Do dyspozycji uczestników jest świetlica, boisko do koszykówki i siatkówki, stół do pingponga oraz bilard. Na miejscu znajduje się także przystań z jachtami. Uczestnicy będą zakwaterowani w pokojach 4 - 6 osobowych, łazienki na korytarzach (jedna łazienka na dwa pokoje) lub drewnianych 6 osobowych domkach kempingowych. Każdy domek z łazienką.
Rodzaj zakwaterowania zależy od organizatora i jest przeprowadzany na miejscu w ośrodku.
Wyżywienie
W stołówce ośrodka (śniadanie, obiad, kolacja).
Transport
We własnym zakresie lub z pilotem organizatora za dodatkową opłatą (Łódź - 110zł, Warszawa - 110zł, Toruń - 120zł, Gniezno - 120zł, Radom - 120zł, Lublin - 150zł, Kielce - 150zł, Gdańsk/Gdynia - 150zł, Wrocław - 170zł, Kraków 170zł , Katowice - 170zł, Olsztyn - 80zł).
Cena Zawiera
Wyżywienie, zakwaterowanie, opiekę kadry, program, ubezpieczenie.
Za dopłatą
Paintball - jedna gra (200 kul na osobę) - cena 75 zł
Przejażdżka samochodami terenowymi - cena 90 zł
Kilkugodzinny rajd samochodami terenowymi - cena 149 zł.
Wodne szaleństwo – przejażdżka motorówką, jazda na „bananie” oraz kole – cena 70 zł.
Całodzienny spływ kajakowy Sapiną – cena 80 zł.
Turnusy
Termin Cena
2011-06-26 - 2011-07-09 1495 PLN
2011-07-10 - 2011-07-23 1495 PLN
2011-07-24 - 2011-08-06 1495 PLN
2011-08-07 - 2011-08-20 1495 PLN
2011-08-21 - 2011-08-27 750 PLN